Dinámicas escolares y comunitarias de los hijos e hijas de familias immigradas marroquíes, [procedentes] de la Yebala, en la periferia de Barcelona : [l'Hospitalet de Llobregat] / Jordi Pàmies Rovira
Detalles de publicación: 2006Descripción: 2 volums, 732 p. : taules, gràf. i quadres ; 30 cmTema(s):- <IES Llobregat. L'Hospitalet de Llobregat><Programa El Barri educa, 1998-1999>-<IES Llobregat. L'Hospitalet de Llobregat>
- Immigració estrangera
- Ensenyament secundari
- Escola primària
- Escola rural
- Marroquins
- Famílies
- Escoles
- Mètodes d'investigació
- Estudi antropològic
- Tesis doctorals
- Catalunya
- Hospitalet de Llobregat
- Jèbala>-
- Marroc
- Marroc
- Hospitalet de Llobregat
- Santa Eulàlia
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Signatura | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras |
---|---|---|---|---|---|
Books | CELH-BH | 3.7 PAM | Consultable en sala | 3330 | |
Books | CELH-BH | 3.7 PAM | Consultable en sala | 3331 |
El treball de camp s'ha centrat en el diàleg amb 31 nois i 18 noies, des de la promoció 1996-1997 fins la del 2001-2002. El capítol 5è descriu i presenta l'IES Llobregat -'institut de barri'-
Tesis dirigida per Carrasco Pons, Silvia. Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres. Departament d'Antropologia social i cultural, 2006
Bibliografia p. 605 -665
Inclou Annexos, p. 667, entre els quals el 6 és de fotografies d'escoles de la Jèbala, p. 697-704; hi han taules de les matèries impartides en diversos nivells d'ensenyament al Marroc. Inclou també una llista dels noms de les 44 tribus d'ètnia jèblia p. 695
Dividida en dues parts ben diferenciades, la primera aborda l'escolarització dels infants de famílies marroquines a Catalunya, a l'Hospitalet i la problemàtica que neix de la convivència amb els infants autòctons i amb el context; segueix un segon capítol sobre l'anàlisi de la immigració, l'experiència escolar, la metodologia i el disseny de la investigació, les tècniques i instruments emprats per l'autor, professor i a la vegada etnògraf. La segona parla del context d'origen: la Jèbala en l'aspecte identitari, social, pedagògic, d'escolarització i també cultural i religiós